„Școala mea fără bullying” – proiect educațional derulat la Școala gimnazială Păunești

Astăzi a debutat la Şcoala Gimnazială Păuneşti un proiect educaţional care se va derula până la finalul anului şcolar, proiect intitulat „Şcoala mea fără bullying”. Acest proiect, iniţiat de d-na consilier şcolar, profesor Nadia Fotache, împreună cu titularul catedrei de Educaţie socială şi responsabilul de combaterea Bullying-ului la nivelul şcolii, profesor Liviu Roman, alături de directorul şcolii, profesor Augustin Apătăchioae, este un demers inclus în calendarul activităţilor educative la nivel judeţean, CAEJ 2022. Prin urmare, proiectul a adunat colaboratori la nivelul şcolii, dar şi la nivel judeţean. La nivelul şcolii s-au alăturat proiectului profesoara Maricica Novac, de la catedra de Limba şi literatura română şi d-nul Ciprian Petrovici, consilierul educativ al şcolii. Colaborarea la nivel local s-a făcut prin includerea în proiect a Poliţiei Locale Păuneşti, reprezentată de d-nul Dorinel Verman. La nivel judeţean au fost incluşi reprezentanţi ai Inspectoratului Şcolar, respectiv inspectorul pentru activităţi extraşcolare, profesoara Carmen Hulea şi inspectorul pentru învăţământ special, profesoara Gabriela Vida. De asemenea, s-a asigurat colaborarea Centrului Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională reprezentată de d-na Jeny Liliana Mihai, directorul instituţiei, Direcţia Judeţeană pentru Tineret şi Sport, director Daniel Gongu, alături de d-nele consilier Orania Zdrâncu şi expert Lia Cazacu de la Centrul de Tineret Focşani.

Lansarea proiectului a avut loc la Centrul de Documentare şi Informare de la scoala Păuneşti, coordonat de d-na Tatiana Apătăchioae, în prezenţa iniţiatorilor şi colaboratorilor proiectului şi a elevilor din clasele a VII-a A şi B. Activitatea a inclus o activitate de tip brainstorming, pentru definirea termenului de bullying (elevii au arătat că înţeleg foarte bine acest termen şi înţeleg gravitatea fenomenului) şi a continuat cu prezentarea unui filmuleţ bine realizat pe această temă. La final a fost completat un chestionar prin care reprezentanţii şolii, alături de elevi, vor să stabilească amploarea fenomenului şi felul în care elevii percep frecvenţa unor activităţi de intimidare asociate bullying-ului.  Deşi considerăm sau vrem să credem că nu există probleme majore referitoare la bullying la Şcoala Păuneşti, aceste activităţi, începute astăzi, continuate la clase prin intermediul orelor de Consiliere şi orientare şcolară ne vor ajuta să înţelegem mai bine acest fenomen şi cum poate fi restrâns sau eliminat total pentru a nu produce suferinţe şi a nu afecta emoţional elevii şcolii. Pentru acest scop a fost instalată pe holul şcolii o căsuţă cu mesajul „Stop bullying” unde elevii vor putea, sub semnul anonimatului, să aducă la cunoştinţa celor responsabili din şcoală acte sau fapte care privesc fenomenul de bullying.

Chiar dacă măsuri punctuale, rezolvarea conflictelor şi asistenţa elevilor cu sensibilitate accentuată sau vulnerabili s-au urmărit permanent la Şcoala Păuneşti, un proiect educaţional de amploare, dedicat fenomenului bullying, nu s-a implementat până acum. Este, putem spune, o formă de adaptare a şcolii la problemele actuale ale copiilor. Suntem şcoală de stat, legea obligă copiii să vină la şcoală, dar elevii nu trebuie să suporte jigniri, ameninţări sau violenţe din partea nimănui. Este convingerea noastră şi prin astfel de activităţi încercăm să realizăm ceea ce am spus în titlul proiectului: „Şcoala mea fără bullying”!

S-AR PUTEA SĂ TE INTERESEZE: