Firmele mai pot transmite Fiscului unele date pentru martie, până luni

Din vara lui 2018, operatorii economici trebuie să folosească numai aparate de marcat cu jurnal electronic. În acest sens, firmele care folosesc astfel de aparate sunt obligate să transmită Fiscului lunar anumite date, cum ar fi cele din bonul fiscal sau informații referitoare la pornirea/oprirea aparatului de marcat electronic fiscal. Obligația trebuie îndeplinită până la data de 20 a lunii următoare perioadei de raportare, începând cu informațiile aferente lunii august 2018. Pentru martie 2019, informațiile se raportează până luni.

Sursa foto:tion.ro

Obligația de a transmite anumite date Fiscului revine utilizatorilor aparatelor de marcat electronice fiscale și este inclusă în Hotărârea Guvernului nr. 804/2017, în timp ce procedura efectivă de transmitere a informațiilor a fost aprobată prin intermediul Ordinului Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) nr. 627/2018, în vigoare din 19 martie 2018.  Concret, utilizatorii caselor de marcat cu jurnal electronic au obligația de a transmite Fiscului, până la data de 20 a lunii pentru luna anterioară, următoarele date:

  • datele din bonul fiscal;
  • datele din raportul fiscal de închidere zilnică;
  • informaţii referitoare la pornirea/oprirea aparatului de marcat electronic fiscal, încetarea funcţionării acestuia în urma unor evenimente de tipul lipsa curentului electric sau întreruperea conexiunii la internet, precum şi cu privire la repunerea în funcţiune/reconectarea aparatului.

În ceea ce privește transmiterea datelor, aceasta se realizează în trei pași, astfel:

  • fișierele XML, semnate folosind certificatul digital al aparatului de marcat electronic fiscal, sunt exportate de pe aparatul de marcat electronic fiscal pe un mediu de stocare extern;
  • prin intermediul programului de asistență pus la dispoziţie pe portalul ANAF, fișierele XML sunt validate și atașate unui fișier PDF;
  • fișierul PDF cu XML atașat, semnat cu certificat digital calificat, este comunicat organului fiscal prin mijloace electronice de transmitere la distanță.

Potrivit HG nr. 804/2017, obligația de raportare a informațiilor menționate se aplică începând cu 1 august 2018, ceea ce înseamnă că primul termen de raportare a fost 20 septembrie 2018, pentru datele aferente lunii august. Pentru datele aferente lunii martie 2019, termenul pică luni.

Source avocatnet.ro
You might also like

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. AcceptRead More