15-23 noiembrie – campanie electorală pentru cel de-al doilea tur de scrutin al prezidenţialelor

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) a anunțat că, în data de 15 noiembrie, de la ora 00:00, începe campania electorală pentru turul al doilea al alegerilor pentru Președintele României din data de 24 noiembrie 2019. Campania se va încheia sâmbătă, 23 noiembrie 2019, ora 7:00.
Scrutinul se desfășoară în aceleași secții de votare ca la primul tur, iar plicurile celor care votează prin corespondență trebuie să ajungă în țară până în 21 noiembrie.
În țară, au fost organizate 18.748 de secții de votare, iar lista acestora poate fi consultată pe site-ul AEP la secțiunea Management Electoral/Geografie electorală/Registrul secțiilor de votare.
Alegătorii pot află la ce secție de votare sunt arondati accesând Registrul Electoral.
Votarea în țară are loc duminică, 24 noiembrie 2019, între orele 7:00 și 21:00, cu posibilitatea de prelungire până cel mai târziu la ora 23:59 pentru alegătorii care se află la sediul secției de votare la ora 21:00, precum și pentru cei care se află la rând în afară sediului secției de votare.
Alegătorii din țară votează cu un act de identitate valabil, emis de statul român, respectiv: cartea de identitate; cartea electronică de identitate; cartea de identitate provizorie; buletinul de identitate; pașaportul diplomatic; pașaportul diplomatic electronic; pașaportul de serviciu; pașaportul de serviciu electronic; carnetul de serviciu militar.
Pașaportul simplu, pașaportul simplu electronic și pașaportul simplu temporar pot fi folosite doar de cetățenii români cu domiciliul în străînătate care votează în România.
În țară, cetățenii votează la secția de votare la care este arondată stradă sau localitatea unde își au domiciliul ori reședința, iar în cazul în care se află în altă unitate administrativ-teritorială, pot vota la orice secție de votare din cadrul acesteia.
Pentru alegătorii netransportabili din motive de boală sau invaliditate, din țară, președintele biroului electoral al secției de votare poate aprobă, la cererea scrisă a acestora, depusă cel mai târziu în preziua votării, însoțită de copii ale unor acte medicale sau alte acte oficiale din care să rezulte că persoanele respective sunt netransportabile, că o echipa formată din cel puțîn doi membri ai biroului electoral să se deplaseze cu o urna specială și cu materialul necesar votării – ștampila cu mențiunea „votat”, buletine de vot și timbre autocolante necesare pentru a se efectua votarea.
Ca în primul tur, operațiunile privind numărarea voturilor, inclusiv ale celor prin corespondență, sunt înregistrate video și audio și se desfășoară în deplină transparență, în prezența tuturor membrilor birourilor electorale ale secțiilor de votare și a persoanelor acreditate.