Firmele din sectorul alimentar care se închid trebuie să anunțe motivul către ANSVSA, printr-o notificare specială

Firmele din sectorul alimentar sunt obligate să anunțe încetarea activității și motivul celor de la Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA). Un model de notificare este cuprins și el în recente modificări cuprinse într-un ordin al Autorității, potrivit avocatnet.ro.

Ordinul ANSVSA nr. 106/2019 a intrat în vigoare pe 19 septembrie și aduce pentru firmele din sectorul alimentar și îndatorirea de a atenționa Autoritatea atunci când își încheie activitatea și să arate motivul pentru care s-a întâmplat asta. În fapt, acest ordin a adus modificări la Norma sanitară veterinară cuprinsă în Ordinul ANSVSA nr. 111/2008.

La încetarea activității la cererea operatorului din sectorul alimentar, acesta are obligația să depună o notificare care să cuprindă motivele care stau la baza încetării activității, conform modelului din anexa nr. 18, și documentul de înregistrare sanitar-veterinară și pentru siguranța alimentelor în original.

Direcția sanitar-veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiului București retrage documentul de înregistrare sanitar-veterinară și pentru siguranța alimentelor și emite decizia privind încetarea activității din unitățile supuse înregistrării sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor, conform anexei nr. 19„, este prevederea nou introdusă prin acest ordin, din septembrie.

Modelul de notificare a fost introdus în Ordinul ANSVSA nr. 111/2008 prin acest ordin nou și se regăsește în anexa cu numărul 18. Importantă e menționarea motivelor care au dus la încetarea activității. Ca urmare a acestei notificări, direcția sanitar-veterinară retrage documentul prin care s-a acordat înregistrarea sanitar-veterinară.

 

Știri despre: ,