Sindicatul Sintaxa 2010 cere Consiliului Local al Municipiului Focșani revocarea actului administrativ care blochează Primăria Focșani

  1. Bugetul General al Municipiului Focșani pe anul 2021 a fost aprobat de consilierii locali prin Hotărârea nr. 101/ 10.05.2021 cu încălcarea gravă a prevederilor legale care stabilesc ca obligație imperativa acoperirea cheltuielilor de funcționare ( intre care se afla și salariile!j), ale Primăriei Focșani și a instituțiilor subordonate!

Deși nelegalitatea deciziei consiliului local Focșani  care a fost menționata și argumentata  în Raportul privind obiecțiile de legalitate asupra Hotărârii Consiliului local al municipiului Focșani nr. 101 din 10 mai 2021 privind aprobarea Bugetului General al Municipiului Focșani pe anul 2021, înregistrat sub nr. 51634/ 21 05 2021, în Informarea cu nr. 49726 întocmită de Direcția economică, precum și în Raportul cu nr. 49640/17.05.2021  elaborat de Serviciul investiții, autoritatea competenta sa sancționeze acest derapaj grav, în speta Prefectul județului a ales sa stea în pasivitate!

Deși aceste documente sunt cunoscute de consilierilor locali, aceștia ignora cu rea voința și declara public ca vor menține din considerente politice și de pe poziții de forță, situația gravă în care se află Primăria Municipiului Focșani și salariații instituției.

Acest demers al Sindicatului Sintax 2010 are ca scop prezentarea aspectelor nelegale din hotărârea la care facem referire, în speranța că cei responsabili vor conștientizat  consecințele acestui   abuz, iar actul  va fi revocat!

  1. Prevederile legale care au fost încălcate sunt cele cuprinse în Codul administrativ, în Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, precum și prevederile H.G. nr.907/2016 și în Ordinul Ministrului Finanțelor nr.1792/2002 și, evident, conținutul său diferă în totalitate de proiectul de buget pe care primarul municipiului, în calitate de ordonator principal de credite, în exercitarea atribuției prevăzută de art. 155 alin. (4) lit. a)  din Codul administrativ l-a elaborat și înaintat spre aprobare Consiliului Local al Municipiului Vrancea.
  2. Modul în care a fost aprobat bugetul Municipiului Focșani nu doar că a  încălcat legea, dar pune în pericol interesele legitime, drepturile și obligații atât ale instituțiilor publice de interes local, cât și ale personalului din cadrul aparatului de specialitate, motiv pentru care am decis, ca sindicat al personalului din cadrul Primăriei municipiului Focșani, să întreprindem demersuri procedurale necesare, administrative și judiciare, pentru a solicita într-o primă etapă revocarea, iar dacă solicitarea de revocare cuprinsă în prezenta cerere va fi respinsă, suspendarea executării și anularea Hotărârii Consiliului local nr. 101 din 10 mai 2021, respectiv anularea acesteia.
  3. Competența Sindicatului Sintax 2010 de a formula aceste demersuri, inclusiv plângerea prealabilă, este fundamentată pe art. 9 din Constituția României, conform căruia ”sindicatele (…) se constituie și își desfășoară activitatea potrivit statutelor proprii, în condițiile legii. Ele contribuie la apărarea drepturilor și la promovarea intereselor profesionale, economice și sociale ale membrilor lor”.
  4. Vom prezenta, în cele ce urmează, care sunt motivele de nelegalitate pentru care solicităm consilierilor locali revocarea  Hotărârii Consiliului Local nr. 101/10 mai 2021:
  • Conținutul hotărârii a rezultat din adoptarea, în timpul ședinței, a unor amendamente formulate de către consilierii locali, care au schimbat fundamental structura proiectului inițial întocmit de primarul municipiului, care are această atribuție, conform art. 155 alin. (4) lit. a) și b) din Codul administrativ;
  • Procedura prin care s-a adoptat HCL Focșani nr. 101/10 05 2021, a încălcat prevederile legale, astfel cum s-a arătat în raportul de legalitate întocmit de secretarul general, pe care, din păcate, l-ați ignorat;
  • Procedura transparenței decizionale a fost parcursă, după care proiectul de hotărâre a fost supus avizării comisiilor de specialitate din cadrul consiliului local al Municipiului Focșani, fiind avizat în forma propusă de inițiator și ulterior, dezbaterii și aprobării Consiliului Local al Municipiului Focșani;
  • În cadrul ședinței publice din 10 mai 2021, au fost formulate amendamente atât de inițiatorul proiectului – dl primar Cristi Valentin Misăilă (un singur amendament, neaprobat ), cât și de consilierii locali.

Amendamentele formulate de o parte din membrii Consiliului Local Focșani, care au fost și aprobate în timpul ședinței publice,  au atras modificări substanțiale a proiectului propus de ordonatorul principal de credite, încălcându-se prevederile art.136 alin.(8) coroborat cu art.141 alin.(10) și alin.(11) din Ordonanța de urgență nr.57/2019 privind Codul administrativ și art.14 alin.(6), art.23 alin.(2) lit. a), art.36, art.45 alin.(1), art.46 alin.3 și art.49 alin.(8) și (9) din Legea nr.273/2006, privind finanțele publice locale, precum și prevederile H.G.  nr.907/2016 și Ordinului Ministrului Finanțelor nr.1792/2002.

Fără să dorim să fie interpretat într-un mod care să releve o eventuală lipsă de respect a noastră față de autoritățile administrației publice locale, deliberative și executive, în egală măsură, departe de noi o asemenea intenție, precizăm numai că în capitolul V al titlului VI a părții a III-a a Codului administrativ este reglementată răspunderea aleșilor locali. Apreciem că aceste dispoziții legale ar trebui să ocârmuiască exercitarea mandatului de ales local, alături de toate principiile generale ale administrației publice, în general și ale administrației publice locale, în particular, pe care le prevede Codul administrativ.

Toate interpretate prin prisma art. 121 alin. (2) din Constituție conform căruia ”Consiliile locale și primarii funcționează în condițiile legii și rezolvă treburile publice din comune și din orașe”, ”într-un climat de pace socială” (apud Instituția Prefectului Vrancea).

SINDICATUL ”SINTAX 2010”

Știri despre: