Primăria Panciu primește cererile pentru acordarea ajutorului de încălzire a locuințelor

Începând de marți, 15 octombrie 2019, păncenii sunt așteptați să depună cererile pentru acordarea ajutorului de încălzire a locuințelor, aferent iernii 2019-2020. Beneficiarii acestei subvenții pot depune dosarul cu documentele justificative la comisia de specialitate care își va desfășura activitatea la Primăria Orașului Panciu – Str. Titu Maiorescu 15, în Sala de Căsătorii (intrarea dinspre Catedrala Cuvioasa Parascheva) – de luni până vineri, în intervalul orar 9.00-12.00. „Legislația prevede că ajutorul pentru încălzirea locuinței se acordă pe baza unei cereri, precum și a unei declarații pe propria răspundere, formulate de către titular. Această cerere trebuie să includă toate informațiile referitoare la membrii familiei, toate veniturile obținute și bunurile deținute în comun. Stabilirea dreptului la ajutorul pentru încălzirea locuinței se realizează în condițiile O.U.G. 70/2011, prin dispoziția primarului, document care se emite o singură dată pentru toată perioada de acordare a ajutorului, respectiv 1 noiembrie 2019 – 31 martie 2020“, precizează primarul Iulian Nica. Ordonanța de Urgență 70/2011, privind măsurile de protecție socială în perioada sezonului rece, prevede că subvenția pentru încălzirea locuințelor se acordă pentru consumatorii de energie termică în sistem centralizat, energie electrică, gaze naturale sau lemne, cărbuni și combustibili petrolieri. Documentele necesare pentru obținerea ajutoarelor de încălzire sunt:

  • actele de identitate ale titularului locuinței și ale membrilor familiei (copie și original), pentru minori certificat de naștere (copie și original);
  • actele de tutelă, curatelă, de încredințare în vederea adopției, în plasament etc;
  • acte de proprietate a locuinței, acte de vânzare-cumpărare, contract de închiriere, act de înstrăinare cu clauză, certificat de moștenitor (copie și original);
  • acte doveditoare de venit: adeverință de salariu net pe luna anterioară depunerii dosarului, cupoane pensie, șomaj, îndemnizații etc;
  • adeverință de la registrul agricol și de la impozite și taxe (de la Primărie);
  • adeverință de venit de la circumscripția fiscală pentru fiecare adult;
  • copie act deces (dacă este cazul);
  • procură pentru persoanele netransportabile;
  • dosar cu șină.

Pentru operativitate și înregistrarea în termen a cererilor, este foarte important ca beneficiarii ajutorului de încălzire să se prezinte la comisia de specialitate cu toate actele necesare și cu dosarul complet. De asemenea, le recomandăm să obțină în timp util, de la locul de muncă, precum și de la instituțiile și compartimentele de specialitate din cadrul lor (Primărie – Compartimentul Agricol, Compartimentul Taxe și Impozite; Trezorerie etc), toate adeverințele și documentele justificative de care au nevoie”, a adăugat primarul Iulian Nica.