Primăria Municipiului Focșani : Totul despre resistematizarea străzilor 1 Decembrie 1918, Anghel Saligny, Gh. Longinescu, Bîrsei și Odobești

 

Primăria Municipiului Focșani

ℹ️Totul despre resistematizarea străzilor 1 Decembrie 1918, Anghel Saligny, Gh. Longinescu, Bîrsei și Odobești❗️
✅Primarul Municipiului Focșani, Cristi Valentin Misăilă a avut o întâlnire de lucru, pe teren, cu reprezentanții constructorului care lucrează în cadrul proiectului european “Resistematizarea infrastructurii de transport la nivelul Municipiului Focșani în vederea creșterii atractivității și accesibilității deplasărilor cu transportul public, cu bicicleta și pietonale”.
✅Au fost vizitate străzile Anghel Saligny, 1 Decembrie 1918, Bîrsei, Odobești și Ghe. Longinescu, străzi unde se execută lucrări ample de sistematizare și care pun probleme participanților în trafic.
✅De altfel, primarul Cristi Valentin Misăilă a solicitat constructorului să dea dovadă de mai multă seriozitate în derularea lucrărilor și să suplimenteze numărul muncitorilor din șantier, chiar dacă acum sunt, pe teren, echipe de muncitori multi-naționale din România, Bulgaria și Bangladesh.
✅Pe strada Bîrsei în acest moment se execută lucrări pe o bandă de circulație, pe lângă lucrările derulate în cadrul proiectului, derulându-se și lucrări de modernizare a rețelei de apă/canal de către CUP SA Focșani.
✅Primarul Cristi Valentin Misăilă a solicitat, în mod expres, ca toate spațiile industriale și comerciale din zonă să fie accesibilizate corespunzător, în așa fel încât societățile comerciale să nu sufere pierderi economice, ca urmare a acestor lucrări.
👉După finalizarea lucrărilor, strada Bârsei cu o lungime de 548 va arăta astfel:
📌două benzi de 3,5 metri pentru traficul general;
📌pistă dublă pentru bicicliști cu o lățime de 2,1 metri, amplasată la nivelul carosabilului pe partea dreaptă a străzii;
📌1.2 metri spațiu de siguranță între benzile de bicicliști și banda de trafic general prevăzut cu separatori fizici;
📌trotuare stânga/dreapta de 1.7-3 metri lățime.
👉Încadrarea carosabilului se va face cu borduri prefabricate. În dreptul trecerilor de pietoni acestea se vor monta îngropat, pentru facilitarea accesului persoanelor cu dizabilități. În dreptul trecerilor de pietoni, se vor prevedea suprafețe de atenționare tactilă pentru a marca traversările la nivel.
👉Pe strada Longinescu care are o lungime de 852 metri, echipe de muncitori bulgari lucrează la amenajarea trotuarelor și a pistelor de bicicletă care vor fi amplasate pe trotuar (câte un sens pe stânga/dreapta). Astfel, în urma lucrărilor de reconfigurare a spațiului existent, strada Ghe. Longinescu pe tronsonul cuprins între strada Vâlcele și strada sublocotenent Tănăsescu Dumitru va arăta astfel:
📌4 benzi pentru traficul general;
📌1 pistă de bicicletă de 1 m lățime, pe partea stângă/dreaptă, amplasată la nivelul trotuarului, asfaltată cu strat de uzură din beton asfaltic colorat.
📌trotuar cu lățimea cuprinsă între 1.60-2.00 m trotuar pe partea stângă/dreaptă.
📌spații verzi de 1,5 m pe partea stângă/dreaptă.
👉Încadrarea carosabilului se va face cu borduri prefabricate, iar în dreptul trecerilor de pietoni acestea se vor monta îngropat, pentru facilitarea accesului persoanelor cu dizabilități. De asemenea, în dreptul trecerilor de pietoni, se vor prevedea suprafețe de atenționare tactilă pentru a marca traversările la nivel pentru asistența persoanelor cu probleme de vedere.
👉Delimitarea trotuarelor pietonale de pistele pentru bicicliști se face prin borduri.
👉Pe tronsonul cuprins între strada sublocotenent Tănăsescu Dumitru și strada Bârsei, strada Ghe. Longinescu  va arăta astfel:
📌2 benzi pentru traficul general;
📌1 pistă dublă de bicicletă de 2.10 metri lățime, amplasată la nivelul carosabilului pe partea dreaptă a străzii, asfaltată cu strat de uzură din beton asfaltic colorat.
📌1.40 m spațiu de siguranță între benzile de bicicliști și banda de trafic general prevăzut cu separatori fizici;
📌trotuar de 1.5-3 m lățime pe stânga/dreapta.
👉Încadrarea carosabilului se va face cu borduri prefabricate, în dreptul trecerilor de pietoni acestea se vor monta îngropat, pentru facilitarea accesului persoanelor cu dizabilități. De asemenea, în dreptul trecerilor de pietoni, se vor prevedea suprafețe de atenționare tactilă pentru a marca traversările la nivel pentru asistența persoanelor cu probleme de vedere.
👉În funcție de expertizele tehnice se va decide modul de intervenție la nivelul structurii rutiere a carosabilului.
👉Pe strada Anghel Saligny cu o lungime de 1,12 km se derulează lucrări de sistematizare a străzii pe un sens de mers, spre Vâlcele.
👉Lucrările de intervenție la nivelul structurii rutiere a carosabilului constau în excavarea integrală a structurii rutiere existente și realizarea unei structuri noi.
👉În urma lucrărilor strada Anghel Saligny va arăta astfel:
📌bandă de circulație dedicată exclusiv transportului public urban pe direcția strada Vâlcele către strada 1 Decembrie 1918 delimitată prin separatori de circulație din cauciuc;
📌bandă pentru traficul general pe direcția strada Vâlcele către strada 1 Decembrie 1918;
📌bandă pentru traficul general pe direcția strada 1 Decembrie 1918 către strada Vâlcele;
📌trotuar în partea stângă cu o lățime de 1.8 – 2.3 m;
📌trotuar în partea dreaptă cu o lățime de 1.5 – 3.5 m ;
👉În dreptul trecerilor de pietoni acestea se vor monta îngropat, pentru facilitarea accesului persoanelor cu dizabilități și se vor prevedea suprafețe de atenționare tactilă pentru a marca traversările la nivel destinate nevăzătorilor.
👉Pe strada 1 Decembrie 1918, care are o lungime de 793 metri lucrările sunt avansate. Strada a fost parțial închisă pentru a permite constructorului să avanseze mai repede, iar pe sensul de mers spre Vâlcele a fost turnat și cimentul pe trotuar.
👉În zonă cetățenii au reclamat faptul că utilajele crează mult praf, drept pentru care primarul Cristi Valentin Misăilă a solicitat ca zona să fie udată mai des, dar și finalizarea lucrărilor, până în data de 15 septembrie, în zona liceelor tehnologice.
👉În urma lucrărilor de reconfigurare, strada 1 Decembrie 1918, pe tronsonul dintre strada Anghel Saligny și strada Trotuș va arăta astfel:
📌bandă dedicată exclusiv transportului public urban pe direcția strada Anghel Saligny către bulevardul Brăilei delimitată prin separatori de circulație din cauciuc;
📌2 benzi de circulație de 3,5 metri lățime bandă pentru traficul general pe direcția bulevardul Brăilei 1918 către Anghel Saligny;
📌trotuare modernizate stânga/dreapta.
👉Pe tronsonul cuprins între strada Trotuș și bulevardul Brăilei, strada 1 Decembrie 1918 a arăta astfel:
📌bandă dedicată exclusiv transportului public urban pe direcția strada Anghel Saligny către bulevardul Brăilei delimitată prin separatori de circulație din cauciuc;
📌2 benzi de circulație de 3,5 metri lățime bandă pentru traficul general pe direcția bulevardul Brăilei 1918 către Anghel Saligny
📌pistă dublă pentru bicicliști amplasată la nivelul carosabilului pe partea dreaptă a străzii cu o lățime de 2.1 metri;
📌spațiu de siguranță între benzile de bicicliști și banda de trafic dedicată transportului public prevăzut cu separatori fizici;
📌trotuare modernizate stânga/dreapta.
👉Încadrarea carosabilului și respectiv a pistei de biciclete către trotuar, se va face cu borduri prefabricate. În dreptul trecerilor de pietoni acestea se vor monta îngropat, pentru facilitarea accesului persoanelor cu dizabilități.
👉În ceea ce privește lucrările pe strada Odobești, cu o lungime de 629 metri, Primarul Cristi Valentin Misăilă s-a arătat nemulțumit, ca urmare a faptului că acestea sunt întârziate, fiind începute încă din vara anului 2021. Deși în zonă s-au făcut și alte intervenții de modernizare a sistemelor de apă/canal și a celor de gaze, chiar și așa, lucrările bat pasul pe loc, fapt ce nemulțumește cetățenii din zonă, dar și cei care se află în tranzit.
👉În urma finalizării lucrărilor, strada Odobești va arăta astfel:
📌două benzi destinate traficului general;
📌pistă dublă pentru bicicliști amplasată la nivelul carosabilului pe partea stângă a străzii cu o lățime de 2.1 metri;
📌spațiu de siguranță între benzile de bicicliști și banda de trafic dedicată transportului public prevăzut cu separatori fizici.
📌trotuare modernizate stânga/dreapta.
👉În dreptul trecerilor de pietoni, se vor prevedea suprafețe de atenționare tactilă pentru a marca traversările la nivel.
✅Proiectul european “Resistematizarea infrastructurii de transport la nivelul Municipiului Focșani în vederea creșterii atractivității și accesibilității deplasărilor cu transportul public, cu bicicleta și pietonale” are ca obiectiv creșterea atractivității transportului public, a deplasărilor pietonale și cu bicicleta.
✅În cadrul proiectului, Primăria Municipiului Focșani își propune:
📌realizarea de benzi de circulație dedicate transportului public, cu o lungime totală de 7.199 m;
📌îmbunătățirea condițiilor de transport public prin reabilitarea unei suprafețe de carosabil de 73.921 mp;
📌creșterea atractivității și siguranței deplasărilor cu bicicleta, prin introducerea infrastructurii specifice acestui mod de deplasare, respectiv prin realizarea de piste de biciclete cu o lungime de 11 km, la care se adaugă alți kilometri de piste prin implementarea altor proiecte europene;
📌reabilitarea a 91.537 mp de trotuare;
📌reducerea numărului de accidente și creșterea siguranței rutiere pentru toți participanții la trafic prin amenajarea a 2 sensuri giratorii la intersecția Calea Munteniei cu Bd. București (intrarea de la Golești) și intersecția Calea Munteniei cu Str. Revoluției (intersecția de la OMV Petrom).

 

 

S-AR PUTEA SĂ TE INTERESEZE: