Primăria Adjud va desființa chioșcurile și tonetele amplasate ilegal

Primăria Adjud vrea să desființeze chioșcurile, tonetele și terasele amplasate sau extinse ilegal pe domeniul public. Noile reglementări pentru derularea comerțului stradal în municipiu sunt cuprinse în proiectul Regulamentului de autorizare și desfășurare a activității de comerț stradal care a fost pus în dezbatere publică și va fi discutat în ședința Consiliului Local din 24 iunie. 

Propunerile din noul regulament au fost elaborate ținând cont de reclamațiile dese ale cetățenilor referitoare la construcțiile comerciale provizorii precum chioșcuri, tonete, rulote, terase care blochează trotuarele și circulația pietonilor și dau un aspect inestetic orașului. Primăria Adjud a anunțat că, conform viitoarelor prevederi, proprietarii chioșcurilor, tonetelor și teraselor amplasate sau extinse ilegal pe domeniul public vor avea obligația să dezafecteze construcțiile provizorii în termen de 30 de zile de la aprobarea regulamentului menționat mai sus. În caz contrar, acestea vor fi dezafectate pe cale administrativă, de către Primăria Municipiului Adjud, pe cheltuiala proprietarilor. 

De asemenea, comercianții nu vor mai putea amplasa tarabe, pupitre, standuri de expunere a mărfurilor sau frigidere cu băuturi în fața chioșcurilor și a tonetelor iar forma, dimensiunile și aspectul acestora vor fi avizate de către administrația locală. Regulamentul de autorizare și desfășurare a activității de comerț stradal pe raza municipiului nu se va aplica târgului săptămânal de vineri și nici iarmarocului organizat în perioada 01-06 august. 

Cu această ocazie vom elimina, în sfârșit, din spațiul public tot ceea ce este amplasat ilegal și ne vom îndrepta atenția și spre construcțiile provizorii care, cândva, au primit autorizație și acum blochează total sau parțial trotuarele și circulația pietonilor. Gheretele inestetice și terasele extinse ilegal pe trotuare, care împiedică circulația în siguranță a pietonilor, vor deveni istorie în orașul nostru”, a declarat Florin Nechifor, primarul municipiului Adjud. 

Pprin noul regulament, administrația adjudeană stabilește inclusiv organizarea unor târguri specifice marilor sărbători creștine – Târgul de Crăciun și Târgul de Paști – dar și Târgul de Mărțișor, evenimente publice care se vor desfășura exclusiv pe esplanada Casei de Cultură ”Tudor Vornicu”.

Eventualele propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare privind proiectul de hotărâre pot fi exprimate în scris prin intermediul unei adrese care va conține, obligatoriu, numele, prenumele, domiciliul și numărul de telefon al semnatarului și care se va depune la Registratura Generală Primăriei municipiului Adjud, str. Stadionului nr. 2, sau va fi transmisă prin e-mail, la uat@primariaadjud.ro

S-AR PUTEA SĂ TE INTERESEZE: