Cristi Valentin Misăilă – Am participat vineri, 29 iulie 2022, la festivitatea de închidere a Școlii de Vară Internațională ”Identitate, spiritualitate și cultură românească” care se desfășoară la Focșani

✅Festivitatea a avut loc în Parcul Bălcescu, unde elevii de la Atelierul de Artă urbană și-au prezentat creațiile.
✅Tot cu această ocazie au fost prezentate și mai multe icoane pe sticlă, realizate de elevii care au participat la Atelierul de pictură icoane pe sticlă.
✅Cu acest prilej le-am acordat participanților câte o ”Diplomă de Apreciere”.
✅Școala de Vară ”Identitate, spiritualitate și cultură românească” este organizată de Liceul de Artă ”Gh. Tattarescu” în parteneriat cu Primăria Municipiului Focșani, ISJ Vrancea, Protoieria Panciu și Colegiul Național ”Emil Botta”, Adjud în perioada 25-30 iulie 2022 și reunește elevi și profesori de la Liceul de Artă ”Gh. Tattarescu”, Focșani și de la Colegiul Național ”Emil Botta”, Adjud dar și elevi și profesori de la Liceul „Alexandru cel Bun” din Cernăuți, Ucraina, Liceul Teoretic “Lucian Blaga” Tiraspol, Transnistria și Centrul de Resurse pentru Adolescenți și Tineret ”CRAT” din Bălți, Republica Moldova.
✅Scopul școlii de vară este acela de a promova şi valoriza potenţialul individual şi de grup al copiilor de pretutindeni, precum şi însuşirea, pe termen scurt şi lung, a unor alternative real – educative de petrecere a timpului liber fără frontiere si prezentarea și explicarea unor elemente definitorii ale spiritualității și culturii românești, influența trecutului în prezent pentru formarea unei atitudini deschise față de diversitatea exprimării culturale.
✅Obiectivele generale ale proiectului sunt:
📌descoperirea valorilor spirituale și culturale românești, cunoașterea identității personale și naționale, precum și înțelegerea și respectarea celor din jurul nostru;
📌descrierea unor aspecte caracteristice spiritualității românești utilizând concepte specifice și realizarea unor lucrări creative prin implicarea în contexte formale și non formale;
📌dezvoltarea capacităţii de relaţionare şi comunicare cu alţi copii, de aceeaşi vârstă şi din țări diferite;
📌practicarea unor activităţi specifice vârstei şi adresate petrecerii timpului liber în mod benefic (ateliere de artă plastică, sculptură, artă murală și design);
📌acceptarea de noi provocări, care impun implicare personală în descoperirea de soluţii practice şi utile vieţii de zi cu zi;
📌dezvoltarea imaginaţiei şi creativităţii, deopotrivă prin spontaneitate, dar şi prin analiză şi raţionare individuală şi de grup;
📌dezvoltarea încrederii în propriile capacităţi şi a stimei de sine în raport cu ceilalţi, dar şi cu sine însuşi;
📌manifestarea bucuriei de a fi împreună cu ceilalţi prin adoptarea unor stări de acceptare, negociere, colaborare, solidaritate;
📌îmbunătăţirea relaţiilor elevilor din țari diferite;
✅În cadrul proiectului au fost implicați 16 elevi și 4 profesori din Cernăuți, Ucraina, 15 elevi și 2 profesori din Tiraspol, Transnistria, 4 elevi și 2 profesori de la Centrul de Resurse pentru Adolescenți și Tineret ”CRAT” din Bălți, Republica Moldova, 15 elevi și 1 profesor de la Colegiul Național „Emil Botta” Adjud și elevii și profesorii de la Liceul de Artă ”Gh. Tattarescu” Focșani.
S-AR PUTEA SĂ TE INTERESEZE: